Dag een, aankomst Beijing en zomerpaleis

29 april 2015 - Beijing, China

Na een vermoeiende reis zijn we eindelijk in de Volksrepublieken aangekomen. Lufthansa heeft ons fijn in de watten gelegd. We konden film en tv kijken en zelfs gamen aan boord. De NS wou nog verhinderen dat we vertrokken door een defecte trein op het spoor te zetten, maar uiteindelijk zijn we bijtijds op Schiphol beland.

We zijn ongeveer half elf lokale tijd geland, dat is half vijf Tegelse tijd. In Beijing is het zes uur later dan hier. Op Schiphol hadden we al kennis gemaakt met het grootste deel van de groep en in München met onze reisleider Hans. Op Beijing International AirPort werden we ook nog eens opgewacht door Jackie Li, onze plaatselijke gids in Beijing. Vanuit het vliegveld zijn we naar het zomerpaleis gegaan. Dit is een uitgestrekt geheel. Een van de Qin keizers (dacht ik) heeft dit complex laten bouwen als verrassing voor zijn moeder. Mooder, niet hopen, ik heb niet zoveel poen... Hier hebben we de hele middag verbracht. Vanavond hebben we gegeten met z'n allen. Morgen staat de grote muur op het programma en de vallei van de keizers.

Omdat Facebook en Google in China niet werken en het internet hier twijfelachtig is hoop ik morgen weer een verhaal te schrijven. Foto's plaatsen bij het blog lukt helaas bijna niet. Die kom je maar eens een keer bij ons kijken.

Nihao

1. Hub:
    29 april 2015
    Mooi dat jullie ons kunnen laten meegenieten. Foto's staan dan wel niet in de blog maar zijn in de foto tab wel te zien. Veel plezier groetjes Hub
  2. Hanneke:
    29 april 2015
    Zo dat is een leuk begin, ik wil ook wel z'n cadeautje hebben. Kunnen gezellig met z'n allen genieten.!
    Kan niet wachten op het vervolg. Groetjes
  3. Vader en mooder:
    29 april 2015
    Jammer dan, had wel graag zo'n zomerpaleisje gehad !
  4. Niels:
    29 april 2015
    Ben blij dat jullie veilig aangekomen zijn. Ziet er inderdaad uit alsof het in het vliegtuig wel uit te houden was met die luxe. Wist niet dat ze dat allemaal in vliegtuigen hadden. Ik zou zeggen veel plezier in daar in China. Ziet er erg mooi uit allemaal. :) Ben benieuwd naar de volgende blog.
  5. From Russia with love:
    30 april 2015
    Goed dat de foto's toch zictbaar zijn. Nu no allemaal rechtop krijgen en geen dubbele meer...
  6. From Russia with love:
  7. Yvon:
    30 april 2015
    Zozo dat geeft ons hoop als ik dat vliegtuig zo bekijk.
    Leuke update, zie uit naar de volgende.
    Gr. Yvon en Patrick