Dag 11 westmeer en de yinglin tempel in Hangzhou

9 mei 2015 - Shanghai, China

Vandaag zijn we naar het westmeer geweest in Hangzhou. Er zijn welgeteld 36 westmeren in China. Het westmeer in Hangzhou is het orginele, de rest zijn kopiëen van dit meer. Omdat het vakantie is in China was het errug druk... we zijn met de boot over het meer gevaren. Vandaag begon regenachtig en was het bewolkt. Volgens onze plaatselijke gids Emily is het meer altijd mooi. Bij zonnig weer en ook zoals vandaag, wij noemen het dan kl..te weer maar de Chinezen zeggen dan dat het misterieus is op het meer. Zo kun je het natuurlijk ook stellen.
Rondom het westmeer ligt een mooi park.

Verder zijn we naar de Yinglin tempel geweest (niet de jade tempel zoals ik gister zei..). Deze tempel is nog volop in gebruik. We hebben wierook geofferd en een boedhistische tempeldienst meegemaakt met gezang en rituelen.

Het was een mooi complex maar ook erg druk..

In de niddag zijn we vertrokken naar Shanghai... wat een grote stad, zo'n 25 miljoen geregistreerde inwoners.
Vanavond gaan we Shanghai by night doen, in het weekend zijn alle lichten aan. Door de weeks mag dat wegens milieuredenen niet meer. China heeft een gigantisch probleem met het milieu en heeft verschillende maatregelen hiervoor getroffen. In sommige steden is er op bepaalde dagen een rijverbod voor bepaalde autonummers.

Het gotel is niet ech meer uit deze tijd, er is geen Wifi. Ik zit nu op een netwerk van "de buren".
Ik hoop morgen jullie toch wat te kunnen schrijven.

Groetjes uit Shanghai...